Saturday 25 April 2015

Zaman Seringgit .

Assalamualaikum. hai.

Tiba-tiba teringat dan rindu zaman kanak-kanak.Zaman yang buat aku belajar untuk kehidupan hari ini..

Rindu..dulu naik motor triple dengan adik sekali masa nak pergi sekolah dulu.rinduu.sekarang tak boleh dah cuba aksi ni lagi.tercicir la aku.

Rindu..masa naik motor dengan abi.aku peluk abi.sandar kat belakang..lepas tu tidur bersandarkan abi atas motor.alahai,menyempat lagi.kuat tidur dari kecik ke? .

Rindu..sampai je sekolah.salam abi..buat muka comel salam abi,mintak duit belanja..

Rindu pesanan abi setiap hari.belajar rajin-rajin..sambil usap kepala aku.sampai sekarang pesanan itu tak pernah lupa.. ersskk.nak nangis dalam bilik lah macam ni..

rindu duit seringgit untuk belanja sekolah..duit seringgit aku boleh beli apa sahaja.aku boleh makan dengan kenyang kat sekolah. macam-macam aku beli tau.kuat makan sejak dulu... ersskkk.rinduu.masa rehat selalu beli air sirap , nasi lemak,kadang-kadang beli kuah tom yam ,last mesti beli keropok lekor ke tapau bawa masuk kelas.. erhh.comel sungguh  aku dulu.

paling comel.keropok lekor masuk poket..alahai nak makan dalam kelas niatnya.nakal!mohon ada anak nanti jangan tiru aksi ini. mihmih.

sampai sekarang ingat lagi.Ada satu soalan peperiksaan tanya "Sikit-sikit ,lama-lama jadi apa? Aku jawab sikit-sikit ,lama-lama jadi PARIT .parit oii aku jawab. kreatif ke pemikiran ini?.. alahai.kemetotnya fikiran.. mohon nanti anak aku cerdik lah macam ayah dia.cehh! tutup muka lee,calon tak ada oiii. berangan..mihmih.

rindu.Tsskkkk :(

dalam kelas...
Bising sungguh aku..suka tanya benda entah pape kat cikgu.mengada..nak amik perhatian cikgu..sebab nanti cikgu sayang.. mihmih

balik sekolah..
masuk rumah kejap,letak beg.tak tukar baju lagi..dah lari keluar .main! main panjat pokok pulak tu..habis baju sekolah kena getah pokok.. balik rumah telinga kena piaat lagi dengan umi..
erskk.rinduu.

kalau peperiksaan.
aku paling takut kalau markah tak okay..takut kena rotan.setiap kali abi rotan..aku mesti cakap..wada janji tak buat lagi..wada janji tak main masa aje belajar.sambil nangis kuat-kuat.. tsskk :( Abi terima kasih rotan wada dulu..sebab ajar wada sedar betapa pentingnya ilmu.ajar wada erti janji tak buat lagi tu..janji tak main-main masa belajar.ajar wada buat keputusan..tsskkkk..nak lari masuk bilik nangis lah macam ni. rindu =_= 


umi abi.terima kasih besarkan wada ye ..terima kasih ajar wada erti dengan kehidupan .
Akan datang tak rasa dah zaman ni.sekali seumur hidup. Rindu.

Terima kasih.


gambar darjah satu ni..mihmihmih


No comments:

Post a Comment