Thursday 14 May 2015

10 Wasiat Allah .

Assalamualaikum. hai.

Pertama-tamanya saya panjat kesyukuran diberi kesempatan masih diberi pinjaman nyawa ini di Bumi milik Allah.Alhamdulillah .syukur syukur Ya Allah . kerana Izinkan saya mengutip pahala untuk bekalan di akhirat kelak..Allah .

Alhamdulillah,diberi kesempatan dari hari ke hari .. dari minggu ke minggu dan seterusnya hari yang saya lalui untuk saya berubah ,berubah menjadi lebih baik menuju ke jalan yang Allah redhai . Pimpinlah daku.

Alhamdulillah, dalam perjalanan menuju ke arah lebih baik .Allah titipkan keluarga,sahabat,dan dikelilingi orang yang baik baik untuk pegang sekuatnya tangan ini meneruskan perjalanan ini.Allah buka seluas-luasnya hati saya mendekatkan diri untuk Nya.walau kadang-kadang saya terjatuh sehingga rasa tak mampu nak bangun lagi.Allah titipkan kekuatan dalam hati ,sekuatnya untuk bangkit .Allah .semua kerana Allah .Alhamdulillah .Jalan Allah itu indah .seindahnya...cantik perancangannya . Carilah hikmah disebalik kejadian .walaupun kadang - kadang ujian tu terlalu melemahkan kita,terlalu mengecewakan pada awalnya .

Ya Allah,

Alhamdulillah , pagi tadi saya mendapat satu whats'up . Mawaddah,kalau buat tazkirah petang ni lepas asar kat masjid ,awak boleh datang tak? saya jawab"maaf saya kerja ,saya tak dapat hadir . dibalas "kalau macam tu malam ni boleh ,awak bagi tazkirah .

Mulanya,saya fikir berkali-kali,kenapa saya ? ilmu saya belum cukup . nak bagi tazkirah kepada ustazah uztazah yang ilmu lagi tinggi .Saya malu .Mulanya ingin menolak,tapi saya berfikir ke arah positif .Apa salahnya ilmu yang sikit ini dikongsi .Saya diberi kepercayaan .dan saya harus laksanakan . Alhamdulillah mereka memberi  keyakinan pada saya untuk menyampaikan .Sampai bila saya nak menolak ,bila pula harus saya mencuba .Peluang dah ada.

Saya anggap ini dari Allah,ini peluang yang Allah bagi ,ya peluang dari Allah untuk saya .Peluang untuk saya memperbaiki diri dan mendekatkan diri kepada Nya. Insyaallah saya manfaatkan sebaik baik mungkin . Malam ni tajuk tazkirah 10 wasiat Allah . Saya tak sabar sangat nak tunggu malam ni .Jumpa nanti ye .

No comments:

Post a Comment